Психолог Марина Гуменюк розповіла, чому одну й ту саму казку не можна читати різним дітям

11.02.2016

4 лютого у рамках книжкового пітчингу «Книголав»  відбувся майстер-клас з психологом Мариною Гуменюк. Зустріч проходила у інноваційному просторі ідей Hub 4.0. Марина розповіла відвідувачам про особливості дитячої літератури: як впливає казка на виховання дитини, які книжки краще не читати малюкам, а які – старшим діткам.

Що читати дітям в залежності від віку:

1-3 роки: діти тільки починають формувати уявлення про себе і дивляться на поведінку батьків, дуже бояться самотності та незнайомих людей. Тому треба уникати казок, у яких є подібні елементи.

4-5 років: «казковий вік». У цей період діти – найкращі фантазери і чудово уявляють все, що їм розповідають. Негативні герої малюються в дитячій уяві надзвичайно темно, тому ліпше розповідати нейтральні казки про тварин.

6-7 років: у цей вік проявляються страх смерті. Діти бояться, що їхні батьки покинуть їх, тому казка про «Хлопчика мізинчика» в цей час категорично протипоказана. Проте головними героями казок уже можуть ставати як люди, так і чарівники.

7-8 років: діти вчаться аналізувати. Вони бояться темних місць, але в цей період дуже важливо додавати такі елементи у казку, і головне – показувати, як із ними впоратись, аби у дитини формувалась впевненість і хороша самооцінка. З цього віку вже варто розповідати казки про стосунки людей, спілкування з ровесниками.

 На запитання «Як писати казки для дітей, аби вони їх читали», Марина Гуменюк підтвердила слова Лесі Вороніної: писати треба просто, доступно, з почуттям гумору, не впадати у крайнощі і описувати стосунки, що схожі на реальні.

 Детальніше у відео з майстер-класу.


Пітчинг «КнигоЛав» — це твій шанс
створити героя, якого полюбить вся україна!