1+1 media спільно з WAW та МКІП запускають масштабний проєкт «Плюсуй українську»
7 лютого група 1+1 media анонсувала запуск проєкту «Плюсуй українську», що буде спрямований на популяризацію української мови та культури, викорінення російського контенту з медіаполя та формування звички спілкуватися як вдома, так і в інших сферах життя українською. Проєкт буде реалізовуватися протягом 2023 року разом з WAW: альтернативне медіа та за підтримки МКІП.
Проморолик проєкту: https://youtu.be/nmq4mprYKgo
«Ще в листопаді 2021 ми запланували на весну 2022 запустити проєкт «Плюсуй українську» та навіть презентували його в лютому 2022-го. Проте початок повномасштабної війни відкоригував наші плани, ми зосередилися на протидії рф на інформаційному фронті і всі зусилля спрямували в цей напрям роботи. Однак актуальність проєкту, який популяризуватиме українську мову, допомагатиме викорінювати російський контент з нашого медіаполя – тільки зросла. Тому ми допрацювали ініціативу, залучили до партнерства МКІП та WAW, десятки лідерів думок, які мають колосальну аудиторію. Своєю чергою, 1+1 media, що є найстаршим медіахолдингом України, з перших днів свого існування взяв курс на популяризацію української мови. Продовжуємо це робити, використовуючи свої майданчики та залучаючи до тренду «плюсувати українську» мільйони людей», – прокоментував генеральний директор 1+1 media Ярослав Пахольчук.
«Плюсуй українську» в різних форматах буде реалізовуватися як на телевізійних майданчиках холдингу та партнерів, так і в Digital-сегменті – на інформаційних ресурсах групи, у соціальних мережах та на платформах. Зокрема, проєкт передбачає серію інтерв’ю на сайті телеканалу 1+1 зі справжніми народними амбасадорами української мови – відомими акторами, музикантами, блогерами, волонтерами, військовими та іншими персоналіями, які власним прикладом заохочують суспільство споживати якісний українськомовний контент та надихають переходити на українську мову тих, хто з різних причин досі цього не зробив. Також створюватиметься актуальний освітній контент, що стосується необхідності вивчення української мови для різних аудиторій, в тому числі дітей. Крім цього, ряд ініціатив з популяризації української мови розроблено і для працівників 1+1 media. У групі розповідають, що отриманий досвід може стати в нагоді для інших компаній, хто прагне актуалізувати це важливе питання в своїх командах, тож 1+1 media системно надаватиме інформацію та практики всім охочим.
Ще одне важливе завдання, над яким зосередиться команда проєкту «Плюсуй українську» – це масштабування українськомовного середовища в контексті соціальних мереж. Адже, згідно з дослідженням Центру контент-аналізу, проведеним в червні 2022 року, російська мова втратила домінантне становище в українському сегменті соціальних мереж, однак, якщо розглядати найпоширеніші платформи разом, то російська мова ще помітно переважає (37% постів українською мовою проти 63% російською). Крім цього, проєкт популяризуватиме українських контентмейкерів та діячів, які формують нову українську культуру та руйнують будь-які міфи, насаджені ринком рф про те, що «український контент не може бути настільки популярним в YouTube, як російський», що «жарти українською не смішні» тощо.
«Культурна експансія та лінгвоцид, які росія чинила століттями проти України, мають жахливі наслідки, з якими ми системно працюємо наразі. Тому поява таких проєктів, як «Плюсуй українську» – це важливий інструмент у протидії наративам, які кремлівський режим продовжує активно поширювати світом досі, особливо зосереджуючись на українських територіях, які тимчасово окуповані ворогом. Уже неодноразово ми переконувалися, що мова – це наш кордон, наша безпека. Не випадково перші кроки окупантів на захоплених територіях – це тотальна русифікація населення, заміна вивісок з назвами міст та вулиць на російські аналоги, популяризація пропагандистського телебачення. Тому наше завдання – перемогти ворога і на передовій, і на культурному фронті також», – зазначив Міністр культури та інформаційної політики України Олександр Ткаченко.
Крім цього, щодватижні в YouTube, Instagram, Facebook та на телебаченні публікуватимуться відео, розроблені в межах проєкту командою WAW: альтернативне медіа на актуальні теми: про лінгвоцид, який чинили росія проти України століттями, про культурну експансію рф, про те, як перегляд чи прослуховування російського контенту допомагає армії рф у цій великій війні і т.д. Мета таких роликів – ввести поняття «інформаційна гігієна» при споживанні контенту серед українців та продемонструвати, як якісно може змінитися життя кожного, якщо почати розмовляти українською чи всіляко покращувати свої знання мови.
«Команда WAW: альтернативне медіа з перших днів повномасштабної війни працює над протидією російській пропаганді та фейкам, створюючи антидезінформаційний контент. Ми маємо велику експертизу в цьому питанні, тому радо застосуємо її і в проєкті «Плюсуй українську». Наша мета – за допомогою контенту продемонструвати і українцям, і міжнародній аудиторії, що українська мова – аж ніяк не «діалект російської», на чому часто акцентують увагу російські пропагандисти. Ми також прагнемо знизити напруженість в мовному питанні в українському суспільстві, оновити образ української мови: від «наймелодійніша», «солов’їна» перейти в категорії «добро», «світло», «сміливість», «нескореність», «родина». Українська – це мова героїв, і саме такий наратив ми будемо масштабувати», – додала Ірина Никончук, співзасновниця WAW: альтернативне медіа.
Основні майданчики проєкту – Facebook та Instagram 1+1 media, 1+1, WAW та МКІП, YouTube 1+1, сторінка проєкту в TikTok, сайти ТСН.ua, УНІАН, Главред та 1+1, телеканали 1+1 Марафон, 1+1 Україна, ТЕТ та ПЛЮСПЛЮС.