Теледивлення у квітні на Київстар ТБ
Хто очолив ТОП та як вплинуло закриття окремих телеканалів на загальний рейтинг
Минулого місяця відбулася важлива подія для телевізійного ринку, адже з 31 березня, на вимогу Нацради, канали TV1000, TV1000 Action, TV1000 World Kino, ViP Comedy, ViP Megahit, Epic Drama, Viasat History, Viasat Explore та Viasat Nature були вилучені з пакетів провайдерів, які працюють на території України. Чимало каналів з цього переліку традиційно входили в ТОП-20, тож які трансформації відбулися в загальному рейтингу та як українці дивилися телебачення в квітні — розповідаємо в аналітиці від Київстар ТБ.
Нагадуємо, що поки тривають оновлення панелі Nielsen, яка до повномасштабної війни займалася телевимірюваннями, ринок продовжує орієнтуватися на дані переглядів від ОТТ-платформ. Своєю чергою, Київстар ТБ надає релевантну інформацію для формування ТВ-рейтингів незалежного агентства BIG DATA UA.
ТОП-20 телеканалів у квітні 2023 року
ТОП телеканалів місяця, уже традиційно, очолює Новий з часткою 10,3% (+0,4 п.п. у порівнянні з березнем).
А от на другу сходинку, наростивши одразу +1,4 п.п., підійнявся телеканал 2+2, який транслює матчі чинного сезону Чемпіонату України з футболу, документальні премʼєри та має потужну сітку кінопоказу.
На третю сходинку в квітні опустився телеканал СТБ, а ICTV2 з 6-ї сходинки в березні підійнявся на 4-ту позицію в рейтингу квітня, наростивши +1,2 п.п. частки.
Далі йде телеканал ТЕТ з 6,5% частки, який у квітні запустив показ комедійного проєкту «Пригоди Бампера і Суса», унікальне сімейне шоу «Моя суперродина» та продовжив показ великого шоу «Я люблю Україну».
Шосту сходинку ТОПу займає 1+1 Марафон, який транслює «Єдині новини», а сьоме місце — у телеканалу 1+1 Україна, який у квітні наростив +0,5 п.п. частки. Як і минулого місяця, телеканал ICTV, який також транслює телемарафон, обіймає 8-му сходинку, втративши -0,1 п.п. частки.
Що стосується 9-го та 10-го місця, яке зазвичай впевнено тримали телеканали з російськомовною доріжкою з пакету TV1000, то їхні позиції впевнено зайняли телеканали з групи 1+1 media — ПЛЮСПЛЮС (2,4% частки) та Бігуді (1,8% частки) відповідно. До слова, з 21 квітня телеканал Бігуді став доступний у мережі Т2.
Якщо говорити про інші зміни, повʼязані з вилученням ряду телеканалів, то в ТОП-20 їх частково замістили продукти з Київстар ТБ — відеотека проєктів «Боєць», «Пес», «Губка Боб» та «Комедія». Також аудиторія переозподілилася на телеканали 2+2 та ICTV2, які стали лідерами зі зростання частки.
Медіагрупи та дивлення
Традиційно, більшість телеканалів, які потрапили у рейтинг квітня 2023 року, входять до складу групи 1+1 media – 2+2, ТЕТ, 1+1 Марафон, 1+1 Україна, ПЛЮСПЛЮС, Бігуді, KVARTAL TV та Comedy Central. Від StarLightMedia у ТОП-20 — телеканали Новий, СТБ, ICTV, ICTV2, а від Inter Media Group — лише НТН.
Таким чином, лідером у рейтингу медіагруп залишається група 1+1 media, яка у квітні сумарно зібрала 34,7% частки (+2,1 п.п. частки). StarLightMedia опинилася на 2-й сходинці з 30,9% (+1,7 п.п. частки), а Inter Media Group завершила місяць на третій позиції зі сталою часткою 2,8% (+0,4 п.п. частки).
Дивлення новинного контенту
У квітні сумарна частка основних телеканалів, які транслюють марафон «Єдині новини», на платформі Київстар ТБ склала 11,5% (-0,7 п.п. частки до березня). Традиційно, найпопулярнішим за переглядом телеканалом, що транслює проєкт, є 1+1 Марафон з відривом від ICTV в 1,9 п.п. частки.
Що стосується інших телеканалів, які не транслюють телемарафон, проте створюють новинний контент, то 24 канал, єдиний з переліку у ТОП-20, втратив -0,2 п.п. частки у порівнянні з березнем, отримавши всього 1,3% частки. Телеканали Прямий (0,6% частки), Еспресо (0,6% частки) та 5 канал (0,3%), традиційно, мають низьку зацікавленість серед аудиторії.
Найпопулярніші проєкти на Київстар ТБ у квітні
Що стосується найпопулярніших серіалів серед унікальних абонентів, що переглядали контент на платформі Київстар ТБ, то абсолютне лідерство за кількістю тайтлів — у телеканалів групи 1+1 media. Так, перше місце з величезним відривом від конкурентів посів серіал «Скажені сусіди», що транслювався на ТЕТ. Крім цього, від 1+1 media в рейтингу ТОП-20 продуктів — серіали «Величне століття» та «Невірний» на 1+1 Україна, «Пригоди Бампера і Суса» на ТЕТ, тревел-шоу «Світ навиворіт», серіал «Колишня», «Найкращий» тиждень мого життя», «Різниця у віці», «Рідня», продукт «Бонг часу» на Comedy Central та digital-серіал «Секс, Інста і ЗНО».
Від StarLightMedia до ТОП-20 найпопулярніших проєктів увійшли серіали «Молода», «Дільничий з ДВРЗ», «Будиночок на щастя», «Табун», «Спіймати Кайдаша», «Дівчата».
Також варто відзначити високе дивлення проєкту «Вулиця Сезам», що ексклюзивно транслюється на ПЛЮСПЛЮС та безкоштовно доступний до перегляду на Київстар ТБ. За результатами показу продукту з 27 березня по 22 квітня, він очолює ТОП у своїй категорії серед анімаційних серіалів за кількістю унікальних глядачів, та входить до ТОП-3 мультсеріалів на основі дивлення користувачів платформи.
Крім цього, з 12 квітні на Київстар ТБ доступний до перегляду легендарний проєкт «Аватар: Шлях води», який став беззаперечним лідером у категорії «Фільми».
Загалом Київстар ТБ є лідером щодо наявності контенту, виробленого в Україні, — бібліотека платформи кіно та телебачення нараховує понад 1000 тайтлів якісного українського продукту.
Джерело даних: Київстар ТБ
Про телевимірювання від Київстар ТБ
Дані Київстар ТБ відображають зацікавленість аудиторії тим чи іншим контентом і формуються на основі перегляду тих чи інших телеканалів усіма абонентами платформи, тобто є репрезентативними для всієї платформи. Такі дані валідні та надійні за визначенням, оскільки охоплюють усіх без виключення абонентів ОТТ-платформи, а не їх невелику частину.
Звісно, телевізійна панель повинна відображати дані телеперегляду всього населення з різними типами прийому, не лише IPTV/ОТТ, проте нині і до повноцінного відновлення телевізійної панелі це неможливо. До того ж, згідно з результатами установчого дослідження, проведеного у вересні 2022 року, покриття IPTV/ОТТ становить 25,9% домогосподарств (міста з населенням 50+ тис. мешканців). Відповідно, послугами цього типу прийому користується платоспроможне населення, що регулярно сплачує за ТВ-послуги.