НовиниНовини22 травня 2024

Добірка книжок Олександра Білого, виконавчого директора 1+1 media

У межах партнерства ми ділимось добірками з найактуальнішими творами та книжковими рекомендаціями від ведучих і менеджерів 1+1 media.

1+1 media та національна книжкова платформа Yakaboo обʼєднали зусилля задля популяризації української мови, літератури та підтримки військових. У межах партнерства ми ділимось добірками з найактуальнішими творами та книжковими рекомендаціями від ведучих і менеджерів 1+1 media.

Цього разу публікуємо добірку книжок від Олександра Білого, виконавчого директора 1+1 media.

Моя добірка про ключові чинники, які впливали на геополітичну ситуацію у світі – що визначали країни лідери та країни аутсайдери, а також про стратегію як ключовий елемент управління компанією у досягнені її найамбітніших цілей. Перші три книги написав Деніел Ергін, відомий американський економіст і лауреат Пулітцерівської премії. Автори книг про стратегії – професори Гарвардського Університету, які є визнаними авторитетами у питаннях стратегії й менеджменту.

«The Prize». Daniel Yergin

Ця книга про історію видобутку нафти, яка свого часу була відзначена Пулітцерівською премією. Це детальна розповідь про те, з якими технологічними, економічними й політичними питаннями стикалось людство у розвитку нафтової галузі, і як, розв’язуючи ці питання, створювались нові технології, всесвітньо відомі корпорації й врешті-решт наймогутніші країни світу. Нафтова індустрія – це про сильних і сміливих людей. Тут ви знайдете багато історій, як сміливість, наполегливість і здатність працювати майже у режимі 24/7 перетворювали простих ентузіастів на наймогутніших представників індустрії, які створили такі всесвітньо відомі компанії як Shell, BP, Exxon Mobil, Chevron, Saudi Aramco.

«The New Map». Daniel Yergin

Книга певною мірою є продовженням «The Prize» і головним чином розповідає про те, як сланцева революція у США перевернула геополітичну карту світу з ніг на голову. До цієї революції Штати були вагомим, але не найбільшим виробником нафти й газу у світі. Обсягів виробництва не вистачало для задоволення внутрішнього споживання, тому енергетична стабільність США залежали від країн Близького Сходу. Але сланцева революція зробила США номером один за рівнем видобутку нафти на планеті й одним з ключових постачальників енергоресурсів на світові ринки. Це своєю чергою виступило каталізатором змін у країнах, які втратили першість, і відповідно змінило баланс сил на політичній карті світу.

«The Commanding Heights: The Battle for the World Economy». Daniel Yergin

Якщо вам цікаво, як відновлювались країни після Другої світової війни, які економічні політики створювали могутні економіки, а які, навпаки, сповільнювали зростання – ця книга для вас. Після закінчення війни майже весь континент перебував у руїнах і стартові позиції для багатьох були приблизно однаковими, але країни, які програли війну, за рівнем економічного розвитку суттєво обігнали тих, хто переміг. Щобільше, книга не обмежується виключно нашим континентом, на прикладі багатьох країн у різних куточках світу ви дізнаєтесь про лідерів, їхні рішення і наслідки, які визначали розвиток таких країн на десятки років вперед.

«Better, Simpler Strategy: A Value-Based Guide to Exceptional Performance». Felix Oberholzer-Gee

Якщо ви хочете зрозуміти, як створити стратегію, яка допоможе вашій компанії перевершити конкурентів – ця книга точно допоможе в цьому. Якщо коротко – сфокусуйтесь на споживчій цінності (customer value), постійно покращуючи її, думайте про те, як і чим відрізнятись від конкурентів, і ключове – прагніть бути унікальними, а не першими. Звучить просто? Так, адже стратегія має бути максимально простою, і в цьому її головна складність. Думайте першочергово про споживчу цінність, яку ви створюєте для ваших клієнтів, і прибуток неодмінно буде.

«Дилема інноватора. Як нові технології нищать сильні компанії». Клейтон М. Кристенсен

Ця книжка допомагає краще зрозуміти інновації – коли вони створюють нові можливості, а коли несуть реальні загрози для компаній, які ігнорують нові індустріальні тренди й технологічні зміни. Особливо уважними мають бути компанії, які працюють в зрілих індустріях, адже нові гравці, які вдало використовують сучасні технологічні можливості, створюватимуть продукти, які краще задовольнятимуть потреби споживачів. Подумайте про Nokia і Kodak, які проспали технологічні зміни, а Netflix і Apple – навпаки, скористалися перевагами нових технологій, витіснивши ключових гравців з ринку своїми інноваційними продуктами.

«Seven Strategy Questions: A Simple Approach for Better Execution». Robert Simons

Ви створили конкурентну стратегію, яка разом з інноваційними технологіями має створити крутий продукт – отже, прийшов час реалізовувати стратегію. Тут вам стане у пригоді ця книжка, яка дасть розуміння, які елементи управління компанією ви маєте використовувати для досягнення цілей, коли треба більше контролю, а коли більше інновацій, і як краще балансувати між цими протилежними векторами руху. Взагалі, реалізація стратегії потребує від керівника грати різні ролі, аби вдало маневрувати між перешкодами на шляху до успіху.

Читайте також