MIPTV: Українське ТБ шукає нових партнерів і аудиторію на Заході
Матеріал The Hollywood Reporterріал
Христина Шкабар, продюсерка з розвитку та копродукції групи 1+1 media, взяла участь у важливій дискусії у межах ініціативи Ukraine Content Club під час міжнародного телеринку MIPTV. Детальніше розповідає видання The Hollywood Reporter.
Українські продюсери отримують європейську підтримку для низки амбітних серіалів, у яких історія та ідентичність країни висвітлюються не по-російськи. Через понад рік після повномасштабного вторгнення Росії в Україну українські сценаристи, режисери та продюсери вже на шляху до звільнення телевізійної індустрії країни від впливу східного сусіда.
До війни транскордонне співробітництво було правилом: деякі з найбільших українських продюсерів працювали в Росії, а найбільші зірки – у Москві. Найвідоміші телевізійні таланти Києва часто зверталися до російських спонсорів, щоб фінансувати свої найамбітніші проєкти, і до російських глядачів — у країні з населенням 143 мільйони порівняно з 43 мільйонами в Україні — щоб забезпечити основну частину своєї аудиторії.
Більше ні. Поки військові та цивільне населення України продовжують свою героїчну боротьбу проти російської агресії на полі бою, найбільші телевізійні гравці країни зміщують фокус на захід, активно будуючи мости з мовниками, фінансистами та творчими партнерами в Західній Європі, щоб відновити свою зруйновану індустрію і зробити її незалежною від країни-агресора на Сході.
"Україна стала центром нових європейських історій", - каже Катерина Шевелюк, виконавчий продюсер телеканалу СТБ, що належить українському конгломерату StarLight Media. "Ми знаємо, що світ стежить і співчуває нашому болю, перемогам та історіям людяності та кохання. [Але] через економічні наслідки війни для нашої галузі, створення таких історій можливе тільки у співпраці з нашими європейськими партнерами. Майбутнє українського аудіовізуального сектору значно залежить від їхньої підтримки."
StarLight разом із провідними виробниками та мережами країни створили колектив виробництва - Ukrainian Content Club (UCC), щоб розробляти, фінансувати та розповсюджувати високоякісні українські серіали за допомогою міжнародних партнерів. Модель передбачає, що західні мовники, фінансисти та виробничі компанії інвестують у серію українських проєктів, призначених для глобальної аудиторії. Щоб забезпечити міжнародну привабливість проєктів, група суддів з галузі, включаючи виконавчих директорів Lionsgate, ITV Studios, All3Media International, SevenOne Entertainment, Anonymous Content та інших, вибирають, які з пітчів повинні продовжуватись.
Цього тижня на міжнародному телевізійному ринку MIPTV у Каннах UCC представив перші три проєкти, відібрані для наступного раунду фінансування. Серед них історична кримінальна драма «Nest of Snakes» від Film.UA Group, комедія «Really?» від Starlight Media та сучасний детектив "Tricker" від 1+1 Media.
«Nest of Snakes», обране суддями як загальний фаворит, базується на реальних подіях, що відбулися в СРСР у 1980-х роках. Історія слідкує за детективом Бутом і прокурором Баратсом, які розслідують масове отруєння, що забрало життя кількох дітей. За проєктом стоять письменниця Анастасія Лодкіна, режисер Олексій Єсаков та продюсер Катерина Вишневська.
"Я думаю, що соціальна цінність "Nest of Snakes" висока, оскільки вона може зацікавити молодих людей у Західній Європі подіями не тільки про те, що транслюється в новинах, а ще й історією радянської окупації", - розповів Марек Солон-Ліпінський з польського каналу TVP, один з суддів. "Такий серіал допоможе зрозуміти [західним глядачам], чому відбувається те, що відбувається".
«Really?» розповідає історію старшокласниці Віка, яка складає плани щодо свого самогубства на свій 16-й день народження, 24 лютого 2022 року. Російське вторгнення перериває ці плани, і реакція країни на війну змушує Віку переоцінити своє ставлення до життя. Автор-шоураннер Євген Тунік та режисер Олексій Тараненко.
"Tricker" має класичний сетап нуар: після успішного пограбування злочинець знайомиться з жінкою в барі і ночує з нею. Вранці він прокидається й знаходить її мертвою, а самого себе - підставленим за вбивство. Шоураннер Сергій Карпенко, режисер Денис Тарасов, сценаристи Андрій Віщак та Артем Кобзан.
Усі три серіали тепер будуть шукати партнерів для співвиробництва протягом літа з метою початку зйомок у цьому році та виходу в ефір у 2024 році.
Під час вибору перших проєктів UCC, як зазначає Кристина Шкабар, продюсер з розвитку та спільного виробництва каналу 1+1, компанії 1+1 media, «ми шукали щось, де можна було б показати сценарії, фактично готові до запуску у роботу. Ці серіали мають бути доступними для виробництва, і вони повинні бути міжнародними для глобальної аудиторії».
Катерина Вишневська, керівник відділу розвитку та спільного виробництва FILM.UA Group, заявляє, що міжнародна підтримка UCC «не є благодійним внеском, а інвестицією в нові європейські історії, які захоплять європейських глядачів». Але вона визнає, що українська галузь потребує заходів з боку Західної Європи, щоб відновитися та зростати.
«Вся ідея Ukrainian Content Club полягає в тому, щоб побудувати міст між українською та міжнародною аудіовізуальною індустрією та зміцнити Україну як висококласного постачальника унікального, оригінального та популярного контенту для міжнародних екранів», - каже вона. «Ми абсолютно бачимо Європу як партнера - як зараз, так і в майбутньому».
У роботі вже є кілька європейсько-українських копродукцій, зокрема «In Her Car», 10-серійна драма від Starlight Media та французького продюсера Narcos Gaumont. У центрі серіалу Лідія, український терапевт, яка використовує свій автомобіль, щоб перевозити цивільних у безпечне місце. Кожен епізод — це окрема поїздка, під час якої пасажири Лідії розповідають свої історії та проблеми.
Група західноєвропейських спонсорів, у тому числі Red Arrow з Німеччини та скандинавські мережі SVT, NRK і YLE, співфінансує «Those Who Stayed», серію антологій із шести частин, натхненну реальними історіями людей у Києві протягом лютого та березня 2022 року, після початку російського вторгнення.
«Війна в Україні показала, як багато ми (Україна та Західна Європа) вже поділяємо», – сказала Вишневська. «І оскільки мільйони українців зараз знаходять притулок у Європі, щодня народжується більше спільних історій. Наше бачення полягає в UCC, який забезпечує взаємовигідну співпрацю між Україною та Європою з додатковою перевагою допомоги українській аудіовізуальній індустрії в ці складні часи».