НовиниНовини23 липня 2021

Позиція групи 1+1 media щодо ситуації, яка склалася на ТВ-ринку

Тиждень тому, 16 липня 2021 року, почала діяти норма Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» щодо мови фільмів і серіалів на українському телебаченні. За цей час стало очевидним, що не в усіх учасників ринку сформувалася одностайна позиція щодо тлумачення законодавства. 

Як наслідок, утворилися нерівні конкурентні умови для мовників, зокрема, для групи 1+1 media, яка від 16 липня перейшла на 100% трансляцію фільмів і серіалів українською мовою. Виходячи з отриманих тлумачень нормативно-правових актів, роз’яснень від профільних органів та керуючись чинним законодавством, а саме Законами України «Про телебачення і радіомовлення», «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення», «Про кінематографію», «Про забезпечення  функціонування української мови як державної», компанія прийняла рішення поступово переходити на українську мову у фільмах і серіалах. Надалі такі продукти транслюватимуться мовою оригіналу в межах чинного законодавства. 

Це рішення не в останню чергу зумовлено негативною реакцією на дубльований продукт з боку великої частини наших глядачів, які історично звикли до перегляду улюблених фільмів та серіалів саме у тому вигляді та з тим колоритом, з яким продукт було створено від початку. 1+1 media виступає за рівні умови на телевізійному ринку та чесну конкуренцію за прихильність українського глядача. А особливо, коли йдеться про таке важливе питання як мова. Тільки спільними зусиллями всіх гравців ринку можливо зрушити ситуацію. Наразі ж ми спостерігаємо певний розкол суспільства за мовним принципом, що вважаємо категорично неприпустимим. 

Зі свого боку, запевняємо, що, як і раніше, продовжимо інвестувати у якісний дубляж і контент українською мовою та спонукати глядача дивитися українською. Вже цієї осені українською виходить власний серіал «Моя улюблена Страшко» — адаптація колумбійської теленовели «Yo soy Betty, la fea». Телеканали 1+1 media продовжать інформаційну кампанію «Дивись українською», де культові вітчизняні зірки у тематичних роликах діляться думками, чому «розмовляти, кохати, слухати та дивитися» українською – важливо. На діджитал-майданчиках групи триває всеукраїнський флешмоб #ЛюблюУкраїнську #ЛюблюУкраїну. Його мета – показати багатогранність та красу рідної мови, мотивувати людей по всій країні ділитися вражаючими історіями про Батьківщину та надихати інших робити це – за допомогою популярних пісень, віршів, улюблених цитат українських кіногероїв, крилатих висловів тощо.

Читайте також