Максим Рабцун, Android Software Engineer Київстар ТБ

  • Головна мета Київстар ТБ полягає в тому, щоб надавати зручний та доступний сервіс для перегляду контенту з будь-якого пристрою. Наприклад, їдучи в метро, можна дивитися улюблений серіал чи фільм, а вже вдома — увімкнути футбол на великому екрані.
  • Найголовніший виклик під час великої війни — тримати оптимізм, попри все.
  • Якою є ваша команда? Ідейна, відповідальна та згуртована. Кожен у команді робить свій внесок, є професіоналом у своїй сфері та завжди готовий допомогти колегам.

Цей день відбився в моїй пам’яті

З чого розпочалася для вас повномасштабна війна? Чи був план, як діяти?

Пам’ятаю, що напередодні інформаційно розносилося, що розпочнеться вторгнення, тому була невизначеність. На 23 лютого купив квитки додому, проте вагався, чи їхати. Вирішив залишитися в Києві. 24-го до другої ночі моніторив новини, тримаючи руку на пульсі. Проте прокинувся вже о 6 ранку від численних дзвінків друга.

Одразу ж почав телефонувати знайомим, зокрема чоловіку моєї сестри, який досі служить. Так, перші 2-3 години були в дзвінках, моніторингу та пошуку новин. Згодом вирішив їхати у Львів. Вокзал тоді ще не був переповненим, проте думав, що можливо не вдасться повернутися у Київ взагалі. Їхав у невідомість, страх відчувався повною мірою. Не міг спати, читаючи новини про Гостомель та Бучу. Звичайно, цей день відбився в моїй пам’яті.

Ми робимо ті функціональні речі, які доводять користувачу, коли він відкриває Київстар ТБ, що це сервіс світового рівня

Розкажіть, наскільки змінилася ваша робота та обов’язки за майже 3 роки великої війни?

У Київстар ТБ відповідаю за розробку для ОС Android як на мобільних пристроях, так і на телевізорах. За цей час продукт значно виріс — як з функціональної, так і з технічної точки зору, ставши зрілим і конкурентоспроможним сервісом. 

Перший місяць працював віддалено, тому було дещо складно організувати роботу та враховувати те, що відбувалося довкола — обстріли, потік новин й інформації. Команда розробки за три роки не лише збільшилася кількісно, а й почала працювати над складнішими та масштабнішими завданнями. Це дало мені можливість не лише виконувати поставлені задачі, а й активніше брати участь в обговоренні нових функцій, пропонувати власні ідеї та бачення, які згодом перетворилися на реальні функціональні рішення. За цей період акцент був на покращенні VOD-сервісу та якості самого продукту, тому оптимізовували дрібниці, які дійсно впливають на загальне відчуття користування платформою. Зокрема, звернули увагу на час запуску відео та швидкість  перемикання каналів та як це впливає, наприклад, на тривалість дивлення.

За ці три роки ми значно розширили лінійку контенту, додавши каталоги великих мейджорів, зокрема Disney, Paramount та інших. Відповідно, одним із ключових завдань стало покращення користувацького досвіду: оновлення сторінки контенту, впровадження автоплею трейлерів та загальна оптимізація функціоналу, щоб зробити його ще зручнішим і сучаснішим.  До того ж за період війни зробили значний акцент на українськомовному контенті, зокрема займалися реалізацією підтримки аудіодоріжок та субтитрів. Ми робимо ті функціональні речі, які доводять користувачу, коли він відкриває Київстар ТБ, що це сервіс світового рівня.

У грудні 2024 року команда вирішила оновити логотип платформи, зокрема змінити вигляд літери «К». Поділіться цим детальніше, якою була ваша зона відповідальності?

Так, відбувся редизайн. Тепер літера «К» поєднує два символи: іконки «play» та «сердечка», що відображає лейтмотив — можливість дивитися улюблений контент. Разом із логотипом також вдосконалили напис «Київстар ТБ».

Я, зокрема, був залучений до оновлення SplashScreen (екран, який з’являється, коли ви відкриваєте додаток на своєму мобільному пристрої). На мою думку, сьогодні ця анімація формує відчуття, що в бренду є власність та самоідентифікація, а контент платформи — цікавий та сучасний. Адже раніше у клієнтів була асоціація сервісу безпосередньо з оператором Київстар, плутаючи, що представляє платформа кіно і телебачення.

Київстар ТБ — це сучасний стрімінговий сервіс, який пропонує повний набір можливостей для комфортного перегляду на будь-якому пристрої

Яким є бренд Київстар ТБ сьогодні?

Ми доволі стабільна компанія, яка асоціюється з доступністю. На мій погляд, Київстар ТБ — це сучасний стрімінговий сервіс, який пропонує повний набір можливостей для комфортного перегляду на будь-якому пристрої. Це ніби кінотеатр, в якому чимало ексклюзивів, крутих стрічок вашого дитинства, українських фільмів та серіалів.

Хочу бути залученим до нашої спільної Перемоги

Ви активно долучені до волонтерської діяльності, публікуючи збори для військових. Як прийняли рішення цим займатися та кому надаєте підтримку?

Зрозумів, що можу та хочу бути залученим до нашої спільної Перемоги, взявши більш проактивну позицію. Тому прийняв рішення зробити перший збір для свого друга дитинства, однокласника, який один із перших зустрічав ворога у Миколаєві. Одного разу він прийшов до мене з запитом допомогти купити тепловізори. Раніше я долучався до зборів і донатів, проте зрозумів, що цього разу треба згуртувати людей, взяти на себе ініціативу та відповідальність. Було дійсно страшно, проте колеги з офісу допомогли з фото, форматами сториз тощо. На його День народження ми запустили збір і за два тижні зібрали необхідну суму. Другий збір був на потреби його побратимів, оскільки друга поранили. Нині закриваю точкові запити та, звичайно, інформаційно підтримую благодійність.

Ваша проактивна позиція вражає, адже неодноразово ви долучались до програм з підтримки дітей, які перебувають в інтернатних установах, виступаючи їхнім рупором на публічних зустрічах. Поділіться власним досвідом детальніше.

Вже багато років долучений до благодійного фонду «Help Us Help», який надає гуманітарну допомогу, організовує дитячі табори та створює освітні проєкти в Україні. Ще дитиною був на цих таборах і учасником проєкту «Стипендіат», а зараз є членом Правління організації. Після довгої перерви, у 2023, команда відновила табори, до яких долучаються діти зі всієї України, які стикнулися з жахіттями війни або з інституційних форм виховання (інтернати, дитячі будинки тощо). Почав їздити туди як волонтер комп’ютерної майстерні. Саме тоді зрозумів, наскільки сильно війна відбивається на новому поколінні. Вони проживають її крізь себе у своєму віці, тому знайти хоча б два тижні тиші в горах — це надважливо. Навіть для мене змінити картинку та діяльність мало значний вплив. Розумію, що таких дітей потрібно підтримувати, ні в якому разі не нав’язуватися, але водночас бути поряд.

Також вже рік, як долучився до офісу дітей та молоді «ДІйМО» при Міністерстві соціальної політики України, основна ідея якого популяризація та адвокація найкращих інтересів дитини, залучення до процесу прийняття рішень за принципом «Ні що про нас, без нас». Крім цього, пройшов навчання по менторству в «Клуб Добродіїв». Тому буду допомагати будувати самостійне життя підлітку, тому що попереду чимало викликів, з якими раніше він не зіштовхувався. Менторство — це більше про дружбу та допомогу, а також можливість поділитися досвідом, через який пройшов сам.

Чи відчули ви особистісні зміни за період великої війни?

Здається, що перейшов етап «юнацького максималізму» та став ще більшим реалістом. Також почав робити те, що відкладав довгий час і переборов власні страхи, адже зараз намагаюсь публічно висвітлювати власний досвід і соціальну діяльність. Зрозумів, що можу більш активно долучатися до життя українського суспільства та усвідомив важливість особистого внеску в розвиток та підтримку тих, хто цього потребує.

Хотілося б знову поїхати на Чорне море. Це буде ніби повернення до стабільності довоєнного часу

Якою є ваша мрія після Перемоги?

Пам’ятаю, як з сім’єю їздили у 2021 році на море, в Одесу. Хотілося б знову поїхати на Чорне море. Це буде ніби повернення до стабільності довоєнного часу. Якщо говорити про соціальну складову, то хочеться бути долученим до відновлення країни.