«Індустріальний Телевізійний Комітет» презентував дослідження телевізійної аудиторії України за 2023 рік. Висновки
Професійне галузеве обʼєднання провідних українських телеканалів і медійних агенцій «Індустріальний Телевізійний Комітет» разом з Київським міжнародним інститутом соціології презентували Установче Дослідження 2023 року на тему «Телевізійна аудиторія України» та разом із запрошеними спікерами та учасниками заходу обговорили його результати.
Під час презентації була представлена методологія оцінки населення України в умовах відсутності офіційної статистики, а також розмір та структура населення з урахуванням міграції внаслідок повномасштабного вторгнення (як внутрішньої, так і зовнішньої). Спікери заходу розповіли про соціально-демографічні характеристики телевізійних глядачів, наявність телевізійного обладнання й можливість прийому телевізійного сигналу, а також представили контрольно-зважувальні параметри ТВ панелі для забезпечення її репрезентативності.
Серед результатів дослідження виокремлено такі висновки:
У кінці 2023 року спостерігається відновлення трендів розвитку споживання телебачення, які було порушено повномасштабним вторгненням:
- Відсоток ТВ домогосподарств (далі — ТВ ДГ) повернувся до рівня 2021 року (85% → 75% → 87%).
- Відсоток чисто ефірного типу прийому повернувся до рівня 2021, в той час спостерігається тренд подальшого розвитку Супутника/IPTV/OTT завдяки IPTV/OTT.
Це може бути зумовлено рядом факторів:
- Повернення частини людей до своїх домівок та возз'єднання родин (жінки, діти та люди старшого віку повернулись до чоловіків) — частка одиничних ДГ впала з 34% до 14%.
- Адаптація до війни та відновлення звичок споживання (розподіл відповідей по самооцінці фінансового становища домогосподарства на рівні 2021).
Телевізор залишається єднальним родинним елементом та елементом заспокоєння / отримання інформації
- Серед телевізійних домогосподарств менше поодиноких (14% проти 25% серед нетелевізійних ДГ).
- % ТВ домогосподарств є вищим в більш небезпечних регіонах (90% на Сході + Півдні, 92% на Півночі + Центрі проти 84% на Заході та 79% в Києві).
За кількістю телевізійних домогосподарств у містах з населенням 50 тис.+ були отримані наступні результати: центральний та північний регіони країни — 1 132 тис. ТВ ДГ, східний та південний — 1 855 тис. ТВ ДГ, на заході — 877 тис. ТВ ДГ, у той час, як столиця України Київ налічує 730 тис. ТВ ДГ.
До слова, спікерами зустрічі стали: Антон Грушецький, виконавчий директор КМІС, Володимир Ілліч Паніотто, генеральний директор КМІС. Доктор філософських наук, професор кафедри соціології Університету «Києво-Могилянська Академія», експерт соціології міжнародного рівня, Олена Міронова, директор з питань досліджень ТВ аудиторії, ІТК.