Тетяна Сєрова, керівниця Digital-просування 1+1 media

Ранок розпочався дуже рано – близько 5-ї години почула вибух, проте не звернула на це увагу

До команди управління корпоративних комунікацій ви мали долучитися саме 24-го лютого 2022 року, проте з відомих всім нам причин, на жаль, в той день цього не відбулося. Пригадайте ранок 24-го лютого? З чого він розпочався та хто вам спершу зателефонував? 

Моє знайомство з 1+1 media розпочалося ще у 2017 році в PR-департаменті. Тому з деякими колегами підтримувала звʼязок після зміни місця роботи. Перед початком повномасштабного вторгнення Яна Ляхович, нині керівниця корпоративних комунікацій 1+1 media, повідомила, що в її команду шукають креативного менеджера. Мене зацікавила пропозиція та можливість повернутися в компанію. Пройшовши співбесіду, назначили зустріч та підписання офферу саме на 24-те лютого.

В ніч з 23-го на 24-те спала зі включеним телевізором, тому часто прокидалася. Ранок розпочався дуже рано — близько 5-ї години почула вибух, проте не звернула на це увагу. Мені зателефонувала подруга, повідомила, що розпочалася війна та запропонувала виїжджати за місто, але я відповіла: «Ні, яка війна?». Однак, після, все ж таки погодилася. Речі були завчасно зібрані, а машина — заправлена. У той момент думки змішалися, а все сприймалося як подорож. Лише за кілька годин почала аналізувати та зрозуміла, що це зовсім не пригода. 

Колектив весь час був на зв’язку, працювали понаднормово, але на спільну мету

Як відомо, на початку великої війни ви займалися проєктом «War Stories in Ukraine». Розкажіть детальніше про цей проєкт. Які основні цілі та завдання він ставить перед собою? Яким чином ви збирали та представляли інформацію про жорстоку війну в Україні? Як ви розмежували фейки та правду?

Через кілька днів після початку повномасштабного вторгнення Яна Ляхович повідомила, що команда розпочинає боротьбу з російською пропагандою та запускає сторінку «War Stories in Ukraine», тож 1 березня я долучилася до них. Колектив весь час був на зв’язку, працювали понаднормово, але на спільну мету. Хоча я ще не була офіційно працевлаштована, наша робота була дуже важливою для країни. Насамперед це була моя громадянська позиція.

Головна ціль сторінки — розповісти міжнародній спільноті про те, що насправді відбувається в Україні, руйнувати російські міфи та боротися з їхньою пропагандою. Відразу прийняли рішення, що виходитимемо на дві аудиторії — європейців та росіян. Сподівались, що до останніх зможемо достукатися. Так, визначивши ряд джерел, яким можна було довіряти, робили по 5 публікацій на день, адже позиціонували себе як медіа з надійною інформацією. Писали про російські злочини, збирали росіян на антивоєнні мітинги. Але через деякий час остаточно зрозуміли, що росіяни — безмовне стадо, тому відмовилися від російської й залишили англійську та українську мови, зосередилися на історіях конкретних людей, які постраждали від російської агресії. 

Пам’ятаю день, коли внаслідок обстрілу Чернігова, жінка з дитиною отримали поранення. Саме вона опублікувала всі наслідки в Instagram, а ми, своєю чергою, опублікували їх на сторінці «War Stories in Ukraine» та розповіли міжнародній спільноті про ті жахіття. 

Зрозуміло, що увага аудиторії прикута до таких подій, тому час від часу сторінку блокують за «сенситивний контент». Розкажіть детальніше, які саме дописи блокувались та як вдавалося повертати сторінку назад? Як міжнародна аудиторія реагує на публікації?

Події, що відбувалися в Україні, ми показували такими, якими вони були. Тож перше, з чим ми зіткнулися, — це атака російських ботів та їхні скарги на пости. За кожне тригерне слово, на кшталт: «терористи», «Азов», «Маріуполь», нас та інші публічні сторінки блокували, кидали в тіньовий бан, що штучно занижувало охоплення та зростання кількості фоловерів.

Останньою краплею був пост з фотографією дітей, які снідали на фоні вибухів. Тоді сторінку повністю заблокували. Приблизно пів року ми намагалися її відновити, писали скарги та пояснення, але все було безрезультатно. Нам дуже допомогла команда Мінцифри, адже вони активно допомагають ЗМІ та інфлюєнсерам, які активно розповідають правду про війну. Через них вдалося передати всю інформацію про акаунт в офіс Meta, тож через 2 дні акаунт відновили. Нині ми фільтруємо контент, блюримо сенситивні моменти, намагаємося обходити тригерні слова, щоб надалі розповідати великій аудиторії про злочини рф. 

Проте аудиторія нас завжди підтримувала та підтримує. І це заряджає боротися далі.

Намагалися працювати безперебійно, але водночас не могли спланувати день, адже повністю залежали від заряду на телефоні, наявності зв’язку чи Інтернету

В чому особливість роботи керівниці Digital-просування в умовах війни? З якими складнощами та викликами довелося зіткнутися за період великої війни? 

Найбільший виклик — це блекаути. Перший час я перебувала в Канаді, тому могла підстрахувати в разі необхідності, але, повернувшись додому, було важко залишатися на звʼязку 24/7. Намагалися працювати безперебійно, але водночас не могли спланувати день, адже повністю залежали від заряду на телефоні, наявності зв’язку чи Інтернету.

Digital-маркетинг — це про довгострокове планування та стратегічний підхід до комунікацій. Якщо говорити про сторінку 1+1 media, як ваша команда реагує на ситуативні, часто трагічні, події, що відбуваються в країні?

Ми обов’язково розповідаємо про трагічні події, адже це втрата кожного українця. Стараємося в такі дні вшановувати загиблих мовчанням і не публікуємо нічого, що стосується діяльності 1+1 media. Вважаю, що надважливо своїм мовчанням висловити співчуття тим людям, хто постраждав або втратив близьких. Такою має бути комунікація в соцмережах в умовах війни. 

На який період ваша команда зараз формує контент-план? З чого він складається та які цілі ви ставите перед собою?

Ми маємо стратегію та ряд регулярних рубрик, однак нині ситуація нестабільна, тому формуємо контент-плани лише на найближчий тиждень. Але кожного ранку оновлюємо інформацію в залежності від подій — як в країні, так і в компанії. Ми до цього звикли.

У нас є низка пріоритетних проєктів, зокрема соціально-важливі проєкти «Гай дитячих снів», «Спорт проти війни», «Плюсуй українську», «Як ти тримаєшся?», «Робота в умовах війни».  Комунікаційні кампанії цих проєктів підтримуємо першочергово. Особливо пишаюся цими соціальними ініціативами.

У лютому 2023 року стартувала масштабна комунікаційна кампанія «Плюсуй українську», до просування в соціальних мережах якої долучена ваша команда. Розкажіть про контент, який публікується в межах проєкту?

Вважаю цей проєкт необхідним для кожного з нас, навіть тим, хто все життя спілкується українською. Мета кампанії «Плюсуй українську» — не тільки полегшити перехід на українську, але й посилити популярність українськомовного контенту в соціальних мережах та підтримувати рідну культуру. В Telegram та TikTok розповідаємо про українську літературу, авторів (новітніх і класиків), публікуємо правила граматики, тести для самоперевірки, культурні квізи та багато іншого корисного контенту. 

Також зараз в розробці оновлення стилю соціальних мереж 1+1 media. Якою буде нова стилістика та які сенси ви закладаєте?

Наша команда стежить за потребами аудиторії та зміною візуальних трендів, тому час від часу адаптовує стиль під сучасні запити. У такий непростий час в людей забита голова, тож ми хочемо, щоб вони, зайшовши на нашу сторінку, не напружувалися та відчували легкість. Шляхом мінімізації візуального навантаження, хочемо бути ближчими до аудиторії та зробити все простим.

Оскільки ви працюєте над кількома майданчиками в Digital, де ви берете натхнення та сили продовжувати роботу?

Маю кілька джерел натхнення — спілкування з друзями, історії неймовірних українців, які роблять дивовижні речі. Це мене надихає. А малювання та TikTok — допомагають вимикати мозок на якийсь час.

Хочу, щоб проблеми були «На який фільм чи виставу сходити?», а не «Куди бігти під час обстрілу?»

Розкажіть про свою мрію після Перемоги?

Хочу, щоб ми почали жити на повну, розвиваючи бізнес і технології, реалізуючи  власні ідеї, займаючись творчістю, щоб усі українці думали не лише про первинні потреби. Ми, як народ, маємо потужний потенціал. Ми здивували світ мужністю та незламністю, тож після нашої Перемоги хочу, щоб ми ще здивували його своєю творчістю та винахідливістю!