NewsРобота в умовах війни17 November 2023

Kateryna Zabuga, brand manager of niche channels

Це був ніби якийсь фільм, який не хочеться переглядати

Яким ви пам’ятаєте ранок 24-го лютого?

Категорично не вірила в початок повномасштабної війни. Мабуть, як і більшість українців, казала, що це неможливо. Ранок 24-го лютого, за відчуттями, найжахливіший. 

Перші дні були найважчими, тому що страх сковував все тіло. З вікна бачила танки, що проїжджали та ворожі гелікоптери, які збивали. Спочатку спала у ванній, потім — в підвалі будинку, а після — прийняли рішення виїхати з Києва, в сусідню область. В цей момент не розуміла, що відбувається та як жити далі. Це був ніби якийсь фільм, який не хочеться переглядати.

Пів року спала в одязі та з телефоном. До речі, досі прокидаюся вночі та одразу дивлюся новини — так реагує організм на травму.

Робота дійсно рятувала та відволікала

Якими були внутрішні процеси у вашій команді? Чи переформатувалася ваша професійна діяльність із початком повномасштабного вторгнення та якими є нині функціональні обов’язки бренд-менеджерки нішевих каналів в 1+1 media? 

Робота повністю переформатувалася, адже перші кілька місяців було не до маркетингу. Проте команда об’єдналася та швидко поринула в роботу, незалежно від того, хто та де знаходився.

Ми працювали здебільшого на міжнародну аудиторію, шукали зв’язки по всьому світу, писали знайомим та виходили на різні організації, намагалися достукатися до кожного. Я комунікувала з Японією, Францією, США та відсилала пресрелізи, які також готувала команда корпоративних комунікацій. Робота дійсно рятувала та відволікала.

Згодом до мене перейшли обов’язки SMM-менеджерки, тож зараз займаюся бренд-менеджментом, сторінками ПЛЮСПЛЮС та Бігуді, а також промотуванням контенту нішевих каналів. Кожен канал, яким займаюся, — це унікальний окремий організм.

Ви перебуваєте в складі маркетингу телеканалу ПЛЮСПЛЮС. Одним із важливих та водночас складних питань сьогодні — пояснювати дітям, що таке війна. На вашу думку, як зараз обережно показувати дітям війну через анімаційний контент? Що важливо враховувати при цьому?

Це дійсно складне питання, оскільки діти дуже чуттєві та чуйні. Здається, навіть дорослим це важко пояснити. На початку великої війни ми разом з анімаційними студіями «Анімаград», «Мамахохотала» та «Карандаш» розробили мультсеріал «Добро завжди перемагає», в якому розповідаємо про війну в Україні, передумови військової агресії та як потрібно себе поводити задля Перемоги. Мультсеріал буквально завірусився та отримав сотні схвальних відгуків. Та це був не просто анімаційний проєкт, а наша відповідь на пропаганду ворога, яку він активно поширював через мультфільми. Нам потрібно було оперативно давати відсіч маніпулятивній дезінформації.

Розробка нового мультсеріалу — це довготривалий процес, що може займати до року часу, тож ми почали розмовляти з нашою аудиторією тією мовою, яку вона чує та розуміє, щоб пояснити все, що нині відбувається в Україні. До того ж серії цього продукту ми перекладали різними мовами, аби охопити ширшу аудиторію та розвінчати фейки кремля за кордоном.

Також створили та запустили патріотичний мультсеріал «Україна. Нескорені міста», прем’єра якого відбулася у вересні 2023 року, що розповідає про міста, які постраждали під час війни. Це важкий проєкт, в якому ми боремося з фейками, на кшталт: «Всі українські міста — російські». 

Ми відповідально ставимося до підбору фраз, які лунають в наших мультсеріалах , аби знайти коректні та правильні слова. У співпраці з психологинею Світланою Ройз нам це вдається. Ми дійсно переживаємо та намагаємося донести діткам те, що варто цінувати своє, культурну спадщину та пам'ятати історію України і те, що обов’язково добро переможе.

Часи змінилися, тому й бренд-стратегія кожного телеканалу змінилася або частково трансформувалася

Чи відбулися зміни в бренд-стратегіях нішевих телеканалів із початком повномасштабного вторгнення? Розкажіть детальніше про кожен із каналів.

Так, повномасштабна війна спровокувала зміни. ПЛЮСПЛЮС — це дитяча аудиторія, з якою треба спілкуватися легкою та веселою мовою, тому ми намагаємося оперативно реагувати на запити аудиторії та пропонувати актуальний, потрібний в реаліях сьогодення контент.

Ми продовжуємо створювати проєкти, пов’язані з психологією, наукою та ті, що демонструють соціально-важливі події. Наприклад, той же мультсеріал «Добро завжди перемагає».

Аудиторія телеканалу подорослішала як фізично, так і морально. Вони хочуть дивитися контент українською та вже інакше сприймають те, що відбувається. Зараз ПЛЮСПЛЮС — це телеканал для дітей, який підтримує, навчає нового та розповідає, як правильно боротися з емоціями.

В соціальних мережах часто читаємо повідомлення найменших глядачів, які підтримують та пишуть: «Слава Україні! Героям Слава!», використовують відповідні патріотичні емоджі, а також наголошують, що хочуть дивитися улюблені мультсеріали тільки українською мовою.

За ці надскладні півтора року місія телеканалу трансформувалася, тож розповідати дітям про війну, знаходячи потрібні слова та інструменти — одне з важливих завдань до Перемоги та після неї.

Телеканал Бігуді теж зазнав змін. Ми змінили слоган з «Дякую, що ти є» на «Бережи себе», створили соціальні мережі та продовжуємо розвиватися. Тож всі комунікації направлені на підтримку, адже треба жити тут і зараз, навіть в такі важкі часи.

Телеканал УНІАН із початком повномасштабного вторгнення перейшов у інформаційний телемарафон «Єдині новини». З часом у мовлення додалися серіали, але все одно нині 80% наповнення — це марафон.

Часи змінилися, тому й бренд-стратегія кожного телеканалу змінилася або частково трансформувалася. Вважаю, що варто знаходити правильні слова до всіх комунікацій.

Нещодавно, в березні 2023 року телеканал ПЛЮСПЛЮС та Sesame Workshop стали партнерами та об’єдналися заради спільної мети — транслювати проєкти соціального характеру. Розкажіть детальніше про те, як це партнерство вплине на телеканал?

Це міжнародна співпраця, в межах якої відбулася телевізійна премʼєра освітнього анімаційного серіалу з всесвітньо відомими героями «Вулиця Сезам». Епізоди сприяють подоланню прогалин в освіті, що викликані тривалою зовнішньою кризою. Діти, які переживають психотравматичну подію, можуть втратити інтерес до занять, що раніше обожнювали. Це може викликати паузу в їхньому особистісному розвитку, тому такий контент актуальний саме для українців.

І що надзвичайно важливо у наш час — проєкт заснований на ретельному дослідженні та навчальному плані команди світових експертів, тому особлива увага приділяється унікальним потребам і досвіду дітей, які живуть в умовах повномасштабної війни.

За дослідженням платформи кіно та телебачення Київстар ТБ, перші епізоди набрали велику кількість переглядів, тому хочеться, щоб таких проєктів було ще більше. Для нас співпраця з Sesame Workshop важлива та має соціальну місію.

Відомо, що в лютому 2023 року телеканал ПЛЮСПЛЮС долучився до масштабного проєкту 1+1 media «Плюсуй українську». Так, в межах проєкту було відновлено показ анімаційного проєкту «Говоримо українською». Розкажіть про нього детальніше. Чому для вашої команди важливо популяризувати українську мову серед дітей?

З початком повномасштабної війни відчувається інтерес до рідної мови, тому залюбки приєдналися до комунікаційної кампанії «Плюсуй українську». Зараз, як ніколи, важливо підтримувати країну та показувати дітям, що наше рідне треба поширювати на велику спільноту. В проєкті «Говоримо українською», який свого часу був створений за підтримки Міністерства культури та інформаційної політики України, в розважальній формі навчаємо діточок розмовляти солов’їною, пояснюємо правила та особливості української мови, надаючи поради, які сприяють якнайшвидшому запамʼятовуванню.

Через соціальні мережі видно, як дітки хочуть вчитися, тому що намагаються писати українською, використовують нові фразеологізми та слова з проєкту. Здається, що навіть дорослим буде цікаво та корисно подивитися.

Хочемо, щоб наші глядачі відчували себе живими й вільними

На що слід звертати увагу, формуючи рекламні кампанії з просування проєктів в умовах війни? Як ви їх плануєте в сучасних умовах?

Сьогодні слід бути обережними з рекламними комунікаціями, підбираючи правильні меседжі, враховуючи той період, в який планується публікація, щоб нікого не образити та не сказати зайве. Коли відбувається щось трагічне, ми не публікуємо розважальний чи жартівливий контент. 

Команда намагається підтримати читачів, переживаючи емоції разом. Нині багато стресу та негативу, тому хочемо, щоб наші глядачі відчували себе живими й вільними.

Чи відчуваєте ви внутрішні зміни, що відбулися за час повномасштабної війни?

Мабуть, немає жодного українця, якого не змінила велика війна. Зараз для мене першочергово важливе життя та здоров’я сім’ї. Намагаюся цінувати кожен день і не відкладати нічого на потім.

Робота також рятує та допомагає переживати всі події, які відбуваються. В команді всі стали більш об’єднані. Здається, що ця війна робить нас всіх сильнішими.

Що ви зробите одразу після Перемоги?

Перше, про що я мрію — про Перемогу, мирне небо та життя без страху.

Read also