WORK IN WAR REALITY25 February 2025

Анна Федоренко, digital PR менеджерка

  • Піар в умовах великої війни — це постійні зміни та виклики, що з’являються кожного дня.
  • Найголовніша навичка, набута під час війни — мобільність та вміння долучитися до робочого процесу в будь-який час та день.
  • Ключовий тренд в digital-маркетингу — фокус та орієнтованість на емоцію й сенситивність. 

З часом почало зникати світло, а магазини, що були поруч, росіяни вирішили розбомбити

Пригадайте свій ранок 24-го лютого. Яким тоді був план дій та де саме ви його зустріли?

24-те лютого зустріла в Києві, прокинувшись від звуків вибухів і сирени. Разом із мамою вирішили не залишатися в столиці. Проте чіткого плану, як рухатися далі, не було. На вулиці побачили величезну кількість людей, черги до магазинів і банкоматів. 

Згодом вирішили їхати в Київську область, проте це було не найкращим рішенням, адже всі бої, що тривали вздовж Житомирської траси, було чутно. Так було понад 2 тижні. До того ж з часом почало зникати світло, а магазини, що були поруч, росіяни вирішили розбомбити.

Розкажіть про рішення потрапити до команди 1+1 media. Якими є ваші зони відповідальності?

У серпні 2022 року, коли ситуація в Києві стала більш-менш стабільною, вирішила ризикнути та подати заявку на вакансію в 1+1 media. Вважаю, що це компанія з великими можливостями та перспективами. Зрештою, мене запросили на співбесіду та взяли на роботу. Для мене це було надважливим кроком, адже викладалася на повну. 

У сферу моїх обов’язків входить ведення соцмереж 1+1 media — Facebook та Instagram. Також наповнення сторінки різноманітним контентом, розробка віжуалів та підтримка проєктів, ведення сайту 1+1 media та окремих розділів.

Щодня адаптовуємось до змін, що відбуваються в інформаційному просторі

Наскільки сильно змінилась стратегія просування та підтримки сторінки за останні 2 роки?

Насправді ми щодня адаптовуємось до змін, що відбуваються в інформаційному просторі. В нестабільних умовах важко спроєктувати щось умовно на місяць. Проте підтримуємо рубрики, що виходять регулярно — «Робота в умовах війни», в межах якої колеги плюсівці розповідають про налаштування побуту в нових реаліях, «Стажери про плюси», в межах якої учасники програми стажування діляться власним досвідом, «Життя після шрамів», що надає короткі, але дієві поради від експертів на хвилюючі запитання, що стосуються тематики проєкту.

На початку повномасштабного вторгнення ми намагались більше наголошувати на подіях великої війни, комунікації були спрямовані на міжнародну аудиторію. Нині прагнемо більше розповідати про соціальну діяльність компанії. До того ж чимало важливих ініціатив впроваджують наші корпоративні спікери — вони долучаються до благодійних заходів, зборів та акцій. Аналізуючи статистичні дані певних дописів, можна сказати, що авдиторія добре сприймає такий контент.

Як ви адаптовуєте власний контент-план у випадку трагічних подій та обстрілів?

Ми намагаємось своєчасно реагувати на трагічні події, що відбуваються в країні. Тому обов’язково переносимо всі розважальні дописи, адже для нас важливо підтримувати людей, родини загиблих. Ми маємо проживати біль разом з усіма українцями.

Наша сторінка — це ціла платформа, з якої можна доносити важливу інформацію

Помітно, як 1+1 media активно інтегрує та масштабує соціальну відповідальність бізнесу в соцмережах. Розкажіть про основні проєкти, які ви супроводжуєте?

За той час, поки працюю в корпоративному диджиталі, було чимало різноманітних ініціатив, які були спрямовані як на соціальну складову, так і на підтримку України. На початку великої війни ми активно підтримували проєкт «Жити далі» в диджитал. Він мені надзвичайно запам’ятався, адже дійсно важливі історії лунали про людей та від людей: як вони переживали початок повномасштабного вторгнення, який досвід проходили. Розкривалися персоналії українців.

Наша сторінка — це ціла платформа, з якої можна доносити важливу інформацію, тому активно підтримуємо соціальні проєкти. Надзвичайно потужною вважаю ініціативу «Життя після шрамів», що покликана допомогти суспільству адаптуватися до потреб ветеранів та ветеранок на шляху повернення до цивільного життя. Також підтримуємо крутий проєкт «Здійсни мрію», в межах якого колеги виконують бажання дітей, батьки яких загинули внаслідок війни. Завжди надзвичайно приємно бачити щирі емоції малечі, які вони отримують. Відчуваю певну приналежність та участь у такій великій справі.

Неможливо мовчати про обстріли, руйнування та зламані людські долі

Ви також залучені до розробки та просування сторінки War Stories in Ukraine, де транслюєте правду та наслідки російсько-української війни. До того ж ваше рідне місто Шостка, що на Сумщині, неодноразово зазнає абсурдних, ворожих обстрілів. Розкажіть, що входить в ваші обов’язки та як вам вдається боротися з емоціями?

Вважаю, що ця сторінка надзвичайно важлива, адже ми транслюємо страшні події, які відбуваються, на міжнародну аудиторію. Неможливо мовчати про обстріли, руйнування та зламані людські долі. Це історії несправедливості та злочинів, які роблять росіяни.

У мої обов’язки входить пошук контенту для сторінки, адаптація його та переклад на англійську мову. Оскільки понад два роки веду цю сторінку, побачила чимало історій та можу сказати, що з таким контентом важко працювати. Не вдається уникати емоцій, завжди відчуваю біль людей, переживаю скорботу та жах. Водночас розумію, що це мій професійний обов’язок. 

Нещодавно також публікували відео про розстріл росіянами беззбройних українських військовополонених. Це було одне з найважчих, що вдалося побачити, проте розумію, що про таке неможливо мовчати. Іноземці насправді досі залучені до подій в Україні, адже завжди поширюють наші дописи та коментують.

На вашу думку, які нині тренди спостерігаються в digital? 

Як на мене, є істотний тренд на персоналіті. Помічаю, що на ринку поширюється тенденція говорити про амбасадорів бренду. Ми, своєю чергою, значно більше почали говорити про особистості та людей, які представляють компанію, інтенсивніше висвітлювати корпоративних спікерів та їхні прояви. Інший тренд — націленість на емоції та комунікації доступною мовою. Найголовніше чітко, лаконічно, проте креативно передати суть. 

До того ж популярності набирає використання ШІ. На мій погляд, цей інструмент значно спрощує певні моменти роботи. Це 100% технологія майбутнього, яка буде розвиватися. В роботі ми частково використовуємо його, зокрема вже звертались до генерації віжуалів і картинок, адже ШІ допомагає швидко згенерувати релевантне зображення.

Кожен — спеціаліст і фахівець у своїй справі

Якою є структура команди диджитал і корпоративних комунікацій 1+1 media?

У нас надзвичайно класна команда, завдячуючи зокрема Яні Ляхович, керівниці департаменту корпоративних та інтегрованих комунікацій. Здається, що нині кожен на своєму місці. Кожен — спеціаліст і фахівець у своїй справі. Ціную, що в команді завжди присутня підтримка та емпатія.

Нашу групу диджитал PR очолює Тетяна Сєрова. Також нещодавно долучилась Віолета Терещенко, digital PR менеджерка. З впевненістю можу сказати, що в нас переважає командна робота, підтримка та співпраця.

Відчути спокій та не хвилюватися про те, чи будуть сьогодні обстрілювати місто

Якою є ваша мрія після Перемоги?

Певно, що хотілося б поїхати додому, до бабусі, в Шостку на все літо. Відчути спокій та не хвилюватися про те, чи будуть сьогодні обстрілювати місто.