WORK IN WAR REALITY20 December 2024

Роман Стельмах, PR-менеджер

  • PR в умовах великої війни — має бути виваженим, орієнтованим на людей з урахуванням їхніх емоцій. До того ж піарники повинні встигати за динамічним інформаційним полем.
  • Основна навичка, набута в період війни, — стресостійкість.
  • Що для вас означає цінність «Бізнес і результат»? Це один з сенсів існування компанії. Це про результат, користь і прибуток, цілі, досягнення яких робить нашу компанію максимально успішною.

Вони йшли, щоб захопити Україну за кілька днів, а в результаті мають програти назавжди

Яким для вас був ранок 24-го лютого? Що тоді ви зробили спершу? Розкажіть про перші тижні повномасштабного вторгнення.

Тоді проживав у Івано-Франківську. В останні дні очікував, що щось може трапитися, але не думав, що настільки масштабно. Ранок розпочався близько четвертої — в повітрі вже було чимало винищувачів. Одразу ж написав друзям, які тоді перебували в Києві, вже потім прочитав новини й побачив звернення путіна.

У цей же день мала бути операція для близької мені людини. Лікарня була поруч з військовим об’єктом, тому поїхав туди, аби її евакуювати. Дорогою бачив, як летіли ракети. У перші тижні були змішані відчуття. З одного боку — невідомість, а з іншого — ейфорія, бо та війна, яку розв’язала росія у 2014 році, може нарешті завершитися її поразкою. 

Розпочинав з невеликих зборів і також активно допомагав переселенецям

Ви часто долучаєтеся до зборів коштів на підтримку Сил безпеки й оборони України. Чому для вас це  важливо?

Розпочинав з невеликих зборів і також активно допомагав переселенцям, тому що вони «хлинули» до Івано-Франківська. Людей було дуже багато. Маючи автівку, розвозив їжу. Згодом почав брати на себе відповідальність за великі збори — для 3-ї штурмової, 92-ї, 54-ї бригад та інших. Мушу визнати, що впродовж 2024 року з кожним місяцем закривати їх стало все складніше. Це вимагає все більшого креативу й перетворюється на окрему галузь комунікації.

У грудні 2023 року ви стали частиною 1+1 media. Як ви долучилися до команди корпоративних комунікацій? Якими є ваші функціональні обов’язки?

Раніше працював у журналістиці, але завжди було цікаво, як у випадку кризових кейсів працюють піарники, якою є внутрішня кухня. Дізнавшись про вакансію, вирішив спробувати власні сили. Моя сфера діяльності стосується антикризового піару 1+1 media, а також спецпроєктів компанії та проєктів Наталії Мосейчук.

Ви дотичні до соціального проєкту 1+1 media «Життя після шрамів», який має різні формати та майданчики. Проте, як виникла ідея створити проєкт і коли очікувати старт на телебаченні?

З Яною Ляхович, нині вже керівницею департаменту корпоративних та інтегрованих комунікацій, обговорювали, як ідею можна екранізувати. Так, цикл історій «Життя після шрамів» — це диджитал-серіаліті про повернення ветеранів та ветеранок до цивільного життя. Щоб проєкт був максимально корисним, особисто досліджував, з яких джерел вони черпають інформацію, кому довіряють та чого їм категорично не вистачає. Вихід планується на одному з провідних телеканалів, а також на Київстар ТБ в першій половині 2025 року.

Чи був у вас досвід роботи з ветеранами до цього?

З 2014 року, але як у журналіста. Тоді випускав серії матеріалів про ветеранів, оборону Донецького аеропорту, Іловайська, історії бійців тоді ще полку «Азов».

Наша головна задача — показати, що життя після шрамів існує

Якими є ключові цінності, меседжі та успіхи проєкту?

Питання реінтеграції ветеранів та ветеранок надзвичайно важливе зараз. Наша головна задача — показати, що життя після шрамів існує. Воно продовжується та може бути щасливим, наскільки це можливо. Хочеться, щоб кожен міг почерпнути користь і мотивацію для себе, адже кожному з нас теж треба вчитися комунікувати, розуміти потреби захисників та захисниць, які повертаються до цивільного життя. Нині в нас вже сформована команда з ведучою — кореспонденткою ТСН Оленою Гущик — і ми відзняли вже половину епізодів.

Розкажіть про героїв соціального проєкту детальніше.

Це як чинні військові, так і ветерани в цивільному житті або родичі бійців. Наприклад, серед них — полковник Сил спеціальних операцій, який відкрив свій бізнес й поєднує його зі службою. Також боєць механізованих військ, який в бою втратив обидві ноги, але бере медаль за медаллю на міжнародних змаганнях. Також наша колега, дружина зниклого безвісти військового, яка вже майже три роки розвиває спільноту підтримки таких же родин. 

Це був неймовірний момент, адже колеги в Європі відзначили наш проєкт

Нещодавно проєкт «Життя після шрамів» здобув перемогу на премії European Excellence Awards 2024. Наскільки ця нагорода важлива для вас?

Це був неймовірний момент! Колеги в Європі відзначили наш проєкт і це ще один доказ, що ми рухаємося у правильному напрямку. Слід розуміти, що ми стоїмо перед серйозними викликами та наше завдання — впоратися з ними, сприяти та допомагати ветеранам та ветеранкам. На всіх рівнях.

Ви займаєтесь просуванням особистого бренду ведучої 1+1 Марафон та інтерв’юерки Наталії Мосейчук. Отже, на яких проєктах та ініціативах зараз найбільший акцент?

Залучений до продуктового піару, а також співпраці з медіа, написання новин і просування в диджитал. Не менш важливий напрямок — це громадська діяльність і соціальна частина. Так, нещодавно налагодили співпрацю з волонтерами фонду «Іскра добра», в межах якої передавали харчування для мешканців прибережних районів Херсону, оскільки вони щодня страждають від російських обстрілів. У них часто відсутні газ і світло, немає умов навіть для виживання.  Постійно працюємо із соціально активним бізнесом — залучаємо кошти та продовольство для Херсонщини. 

Паралельно в роботі новий проєкт «Фудтрак» — мобільна кухня, яка буде працювати неподалік зони бойових дій, в прикордонних територіях і зонах стихійних лих, аби забезпечити населення харчуванням. Крім цього, хочемо розповісти історії волонтерів, які ризикують власним життям та, на жаль, неодноразово потрапляли під обстріли, а також більше про гуманітарну проблему в Україні, яка стоїть одразу за потребами військової амуніції, боєприпасів, артилерії.

Також Наталія — голова піклувальної ради «Школи Супергероїв», тому регулярно ведемо тему зведення нових осередків школи. Їх по країні нині вже 17. Наступного року завдяки фінансуванню Фундації Першої Леді додасться ще 6. 1+1 media в колаборації з небайдужими людьми зібрав один мільйон гривень на освітні потреби всіх осередків — так українці відгукнулися на удар російською ракетою по Охматдиту. Ми регулярно проводимо свята для дітей в лікарнях. Цьогоріч вже з партнерами з «Іскри Добра» на День святого Миколая ми разом готували піцу та солодощі.

Ваша команда також їздила до військових. Розкажіть детальніше про це?

Відколи Наталія записала інтерв’ю з керівником Дніпропетровської обласної клінічної лікарні ім. Мечникова, вирішили організувати для поранених військових арттерапію. Нині картини студентів художніх університетів та академій висять в лікарнях. У Наталії склалися хороші стосунки з бійцями 12 бригади спецпризначення «Азов» НГУ. Були в Лимані, Серебрянському лісі. Попереду поїздки на Харківщину, прикордоння Сумщини, Чернігівщини. 

Для нас важливо говорити про війну та українців на війні

Розкажіть про прояви, якими ви займаєтесь у межах телемарафону «Єдині новини»?

Цю роботу можна поділити на два напрямки. Перший — продуктовий PR, де ми комунікуємо про унікальний контент в межах марафону. Наприклад, промокампанія до спецефіру присвяченого виборам у США на 1+1 Марафон. 

Другий напрямок — просування соціальних ініціатив «Єдиних Новин» та розробка PR-кампаній. Це проведення великих зборів для захисників, кампанія «Друзі ДШВ», до якої ми долучили наших спікерів. Кампанія про наших воєнкорів «Об’єднані війною» отримала нагороду в номінації «PR-кампанія задля перемоги». Для нас важливо говорити про війну та українців на війні, акумулювати допомогу захисникам і захисницям від глядачів. 

Важливо, аби почуття адресата нашої комунікації завжди були в пріоритеті

На вашу думку, як краще будувати комунікації в період війни?

Війна торкається всіх. Це основний фактор, на який завжди звертаємо увагу. Тому комунікація має бути більш виважена, продумана. Сьогодні дуже легко потрапити в інформаційну кризу через неправильне висловлювання, неймінг або навіть колір. Не менш важливо, аби почуття адресата нашої комунікації завжди були в пріоритеті. Ми маємо встигати за змінами в інформаційному полі, передбачати їх, адже сьогодні все відбувається набагато динамічніше, ніж раніше.

Це комфортне середовище, де хочеться зростати

Наскільки змінилася команда корпоративних й інтегрованих комунікацій за останній рік?

У нашої команди є певний феномен — вже за кілька днів тут у мене з’явилося враження, наче з я з цими людьми вже кілька років. Це комфортне середовище, де хочеться зростати. У нас присутня виважена критика, взаємопідтримка й жарти. А тепер команда виросла вдвічі — і це круто!

Як особисто на вас вплинула війна?

Виклики змінилися, тому випрацював звичку бути стресостійким. Треба до всього бути готовим.

Мрію зустрітися знову зі своїми друзями й товаришами

Якою є ваша мрія після Перемоги?

Мрію зустрітися знову зі своїми друзями й товаришами. На жаль, прийдуть не всі, але хотілося б провести вечір разом, як колись.